Kundtjänst | Olsson & Gerthel

Jag har ångrat mitt köp, hur returnerar jag?

För att returnera en vara som inte passade som du tänkt så fyller du i vårt formulär för retur av vara. Tänk på att om du lagt en order på en vara som tillverkats efter din beställning så har du en begränsad rätt att ångra ditt köp. Om varan däremot var en lagervara så har du 14 dagar på dig att i lugn och ro undersöka din vara och bestämma dig för om du vill behålla den.

Välj själv om du vill lämna in varan i vår fysiska butik på Engelbrektsgatan 9 i Malmö eller om du vill skicka tillbaka din vara till vår webbshop. Vill du skicka tillbaka paketet så kan du välja om du önskar en returfraktsedel eller om du själv vill välja transportör och transportsätt.

Avgiften för returfrakten står du som kund för själv och varierar beroende på storleken och vikten på varan. Önskar du en returfraktsedel från oss så kommer vi att informera dig om vad returen kommer att kosta. Denna avgift kommer vi sedan att dra av från den summa som återbetalas till dig. Exempel: En vas för 800 kr returneras och returfrakten kostar 70 kr, när vi mottagit returen och kontrollerat den så återbetalas 730 kr till ditt konto. Om du valt att betala mot faktura så korrigeras din faktura och en ny faktura skickas ut via e-post.

Fri frakt

Vad kostar frakten när jag handlar hos er?

Leveranstid

När levereras min beställning?

Köpvillkor

Vad gäller när jag handlar i er webbshop?

Ångrat köp

Jag har ångrat mitt köp, hur returnerar jag?

Hämta i butik

Visste du att det går bra att hämta din beställning i vår butik?

Reklamation

Jag har mottagit en skadad vara, hur gör jag?

Betala med faktura

Kan jag betala mot faktura eller delbetala min beställning?

Nyhetsbrev

Hur anmäler jag mig till ert nyhetsbrev?

Behöver du hjälp? Kontakta oss!

040-611 70 00
  • Privat
  • Företag
Meny